Skip to Content
Rommy3

Coming of age

Rob Rijken bedacht en tekende Rommy in 2014, als onderdeel van een grote ontwerpwedstrijd om het kinder- en jeugdbeleid van Stad Mechelen een gezicht te geven. Maar na een update van de Mechelse huisstijl, viel Rommy in zijn originele vorm een beetje uit de boot.

Dus vroeg de stad aan De Bemanning om het over een andere boeg te gooien.

Rommy4
Rommy5 candy
Rommy1 2

De make-over

We probeerden van alles uit, van een minimale make-over tot een totale metamorfose. Met de nieuwe huisstijl als kompas en een grondige analyse van wat er praktisch beter kon, gaven we het geliefde torentje opnieuw vorm. Met de herkenbaarheid van Rommy altijd in het vizier.

Rommy shirt
Rommy2

“Het is niet makkelijk om een mascotte een nieuwe look te geven als die al wat bekendheid heeft. Toch presenteerde De Bemanning ons meteen leuke mogelijkheden. Ze verwerkten de weinige feedback snel én juist en zorgden voor een fijne wisselwerking aan ideeën. Zo kwamen we samen tot de nieuwe Rommy die nog altijd herkenbaar is voor alle kinderen van Mechelen.”

Sara Pillin
Accountmanager Stad Mechelen, Afdeling Citymarketing, Communicatie en Toerisme

Doe-het-zelf-Rommy

De nieuwe Rommy werd grafisch wat strakker en kreeg langere ledematen, zodat hij actievere poses kan aannemen en beter in de stadscommunicatie past. En omdat Rommy vroeger in verschillende variaties en poses getekend moest worden, leverden wij – zoals je van De Bemanning gewoon bent – heel graag die extra mijl.

Stad Mechelen kreeg van ons een soort bouwpakket met varianten van Rommy-armen, -benen, -handen en -uitdrukkingen. Wat in de praktijk zorgt voor meer dan 15.000 verschillende versies van eenzelfde figuur. Fjieuw! De stad kan Rommy dus tot op het vingertje afstemmen op elke lay-out.

Rommytiles