Skip to Content

Iedereen aan boord

Voor je beslist om met ons in zee te gaan, maken we eerst een offerte en omschrijving van de opdracht voor je op. Eens die goedgekeurd is, varen we officieel uit.

Soms werken we al aan een opdracht zonder dat we vooraf een offerte opgemaakt hebben. Indien nodig kunnen we het bestaan van die opdracht dan aantonen door middel van e-mails of andere bewijsstukken.

Tijdens onze samenwerking gaan we er vanuit dat jij bij machte bent om alle nodige beslissingen te maken in naam van je bedrijf. We weten ook graag vooraf of je van plan bent om voor hetzelfde project nog andere bureaus te betrekken. Verandert er onderweg iets aan de opdracht zoals afgesproken of omschreven in de offerte? Dan verandert ook de prijs.

Jij bepaalt mee de koers

Of we vlot en op tijd onze bestemming bereiken, hangt ook van jou af.

Een beetje bijsturen of het roer helemaal omgooien? In elke fase van het project rekenen we op jouw tijdige en duidelijke feedback. We zetten pas koers naar de volgende fase als de eerdere fase goedgekeurd is. Daarnaast verwachten we dat je eventuele aanvullingen op je briefing en al het nodige materiaal zoals logo’s, teksten of afbeeldingen telkens op tijd doorgeeft.

Lukt het je niet om het materiaal of de feedback volgens de afgesproken tijdslimiet te bezorgen?
Dan heeft dat een invloed op de algemene deadline van het project en soms ook op de prijs.

Uiteraard doen ook wij ons best om alle afgesproken deadlines netjes te halen. Toch verschijnen er soms onvoorziene kapers op de kust: we krijgen bijvoorbeeld te maken met technische problemen of problemen met derden. Als de deadline in het gedrang komt, laten we dat altijd op voorhand weten. Dat kan nooit aanleiding geven tot schadevergoedingen of andere maatregelen.

Oppassen voor piraterij

Alles wat we voor je maken, blijft onze intellectuele eigendom. Dat wil zeggen dat je niks zomaar mag (laten) namaken. Ook niet gedeeltelijk. Wil je graag iets aanpassen aan een van onze ontwerpen of projecten? Geef ons dan een seintje.

Lever je ons zelf materiaal zoals foto’s, teksten, illustraties of logo’s aan? Dan gaan wij ervanuit dat alles in regel is met de geldende wetten op auteursrecht en overige intellectuele eigendomsrechten. Wij kunnen dus niet verantwoordelijk gesteld worden als anderen misbruik melden.

Daartegenover staat natuurlijk dat al wat we zelf voorzien om te gebruiken in een ontwerp of een project, helemaal in orde is op vlak van auteursrechten, licenties of gebruiksrechten.

Ayo technology

Wanneer we voor jou een website of een ander digitaal product ontwikkelen, testen we dat regelmatig op de meest gebruikte browsers en binnen de meest voorkomende omgevingen. We volgen daarvoor alle digitale trends op de voet. Maar we kunnen geen feilloze werking garanderen op eender welk toestel in eender welke omgeving.

Heb je specifieke wensen voor de werking of weergave in een bepaalde browser of op een specifiek apparaat? Geef dat dan zeker van in het begin door, zodat we dat mee opnemen in de opdracht.

Als bepaalde software of hardware veranderen en er zich daardoor technische problemen voordoen bij iets wat we voor jou ontwikkeld hebben, dan bezien we het oplossen van dat probleem als een nieuwe opdracht. De toekomst voorspellen is immers nog altijd onmogelijk.

Trotse zeebonken

We zijn fier op ons werk en laten dat graag zien. Daarom signeren we al het werk dat we voor je maken, tenzij anders afgesproken. De projecten waar we aan gewerkt hebben, tonen we soms ook in ons portfolio of gebruiken we als promotiemateriaal.

Betalingen

Omdat projecten soms lang lopen, maken we tussentijdse facturen op. Bijvoorbeeld per maand of als er een deel van de opdracht al afgerond is. Soms vragen we om een voorschot, zodat we voldoende middelen hebben om uit te varen. Als je het project vroegtijdig stopzet, maken we een eindfactuur voor het tot dan verrichte werk.

Van zodra we je een voorschot-, tussentijdse of eindfactuur bezorgd hebben, verwachten we dat je die binnen de 30 dagen betaalt. Hanteert jouw bedrijf langere betalingstermijnen? Laat ons dat duidelijk weten zodat we dat eerst kunnen bespreken vooraleer je de offerte goedkeurt.

We sturen je een vriendelijke herinnering van zodra je een dag te laat bent met je betaling. Wil je de betaling uitstellen omwille van bepaalde redenen? Dan tellen we 15 % bij het factuurbedrag, met een minimum van € 75 per onbetaalde factuur.

Storm op zee?

We duiken met hart en ziel in elk project en vissen graag naar jouw complimenten. Maar ook als je een klacht hebt of met een probleem zit, horen we het graag.

Als er iets fout loopt bij derden, kunnen we hier niet de volle verantwoordelijkheid voor nemen. Wel zijn we graag, moest er een storm opsteken, de tussenpersoon om de zeilen weer glad te strijken.

Heb je een klacht na de oplevering van een goedgekeurd project of nadat je de factuur gekregen hebt? Stel ons daarvan per aangetekend schrijven op de hoogte binnen de 24 uur na oplevering of ontvangst van de factuur. Wij gaan er immers vanuit dat het goedgekeurde en geleverde werk door jou meteen gebruikt wordt. Als gebreken pas later gemeld worden, is het voor ons moeilijk om te bepalen of de oorzaak van de fout bij jou, bij ons of bij derden ligt.

Tot slot

Op de overeenkomst tussen De Bemanning en klant is het Belgisch recht van toepassing. Bij geschillen zijn enkel die rechtbanken bevoegd waar onze maatschappelijke zetel is gevestigd.

Bij tegenstrijdigheid van deze voorwaarden met die van de klant, hebben de onderhavige voorrang. Door het plaatsen van een bestelling verklaart de klant akkoord te gaan met deze voorwaarden.