Batteliek
Een geestrijk totaalconcept
De Mechelse familiebrouwerij Het Anker brouwt al vijf generaties lang Belgische bierklassiekers. Nu wil het bedrijf meer gaan experimenteren. Daarom doopten ze de Sint-Jozefkerk in Battel om tot een microbrouwerij en -stokerij, een limonaderij en een restobar.
De Bemanning onderzocht en bood inspiratie en ze distilleerden een visuele identiteit voor de nieuwe bierfabriek. Dat totaalconcept trokken ze met de nodige specialisten door in het interieur, verpakkingen, servies, marketing en nog veel meer.
Avontuur in het receptuur
De combinatie van het nieuwe industriële uiterlijk van de kerk en de oude glas-in-loodramen waren de basis van de grafische identiteit. De Bemanning brouwde een rastersysteem dat alles in elkaar deed passen en dat perfect samen ging met een kerk vol buizen en stalen trappen.
Een wereldreis op één locatie
Daarnaast waren onder andere de prachtige Battelse natuur en retro-futuristische reisverhalen de inspiratie voor een collectie op maat gemaakte illustraties en collages. Wonderlijke figuren, fantasiereizen en experimenten die je meenemen door geuren, kleuren en smaken.
Het zit in de details
De wereld van Batteliek werd in elke hoek doorgetrokken. Zo heb je de klokmuur die de tijd even doet stilstaan en een giraf die de weg naar boven wijst. De keukenmuur verbeeldt de bedrijvigheid in de keuken. Alles werd perfect op maat ingepast in het complexe gebouw.
En in nog meer details
Zelfs de glazen, dienbladen, onderleggers, bierviltjes en de kledij van het personeel werden onder handen genomen.
“Bij De Bemanning kan een opdracht zo simpel geformuleerd worden als: work your magic!”
Experimenteren met hemelse dranken
Het laboratorium van Batteliek produceert constant nieuwe smaken en ervaringen. Nieuwe dranken krijgen meteen een naam en een logo. Dranken die ook buiten Batteliek worden verkocht krijgen daarbovenop een eigen illustratie en label ontworpen op basis van hun smaak en ingrediënten. Zo past elke drank perfect in het verhaal.
“Je kan details blijven ontdekken in Batteliek, mede dankzij de nooit aflatende inspiratie van De Bemanning.”
Het oog op de toekomst
Batteliek koos voor een modern systeem om je dranken en gerechten te bestellen. De Bemanning werkte daarvoor een digitale menukaart uit op groot scherm. Batteliek kan die kaart zelf bijwerken en sorteren. Alle data past in een comfortabel leesbare layout die volledig in de huisstijl nestelt.
De online stoommachine
De website is geoptimaliseerd voor toegankelijkheid en gebruiksgemak en ook hier vind je het rastersysteem en de digitale menukaart terug. Daarnaast heeft de website een hoop mogelijkheden zodat Batteliek zijn verhaal kan vertellen en uitbreiden: het gebruiksvriendelijke Craft-CMS, strakke CSS en HTML en wat extra kruiding. Smakelijk!
“De Bemanning heeft het juiste evenwicht gevonden tussen actief luisteren naar de klant en met eigen input het project mee richting geven. De samenwerking die zo tot stand komt creëert prachtige realisaties zoals de wereld van Batteliek.”