LeuvenFixt
Gefixeerd op woordgrapjes
Leuvenaars kopen sneller nieuwe spullen dan ze te repareren. Nochtans telt Leuven heel wat herstelateliers, handig voor wie zelf geen handige Harry is. De vzw Maakbaar Leuven schakelde De Bemanning in om het aanbod aan herstellers te bundelen en bekend te maken onder de noemer LeuvenFixt.
Alles begint bij een goed concept
Of we een affiche konden maken om LeuvenFixt te lanceren bij het grote publiek? Door meer tijd te investeren in het concept en een lay-out te bedenken die je eindeloos kan hergebruiken, maakten we ineens 20 affiches. En dat allemaal binnen een strak afgelijnd budget.
Elke productcategorie kreeg een eigen slogan, zodat het grote aanbod aan herstellers meteen opvalt. Komt er morgen een hersteller bij? Dan hebben we nog meer dan genoeg woordmopjes in onze schuif liggen.
Van folder tot koelkastdeur
De eerste serie affiches zette het aanbod van herstellers van klein elektro in de kijker. Tegelijk gaven we vorm aan een compacte brochure die het herstellersplatform helder uitlegt. We ontwierpen ook een reeks kleurrijke magneten, om Leuvenaars er thuis aan te doen herinneren dat wat kapot is, dichtbij gefixt kan worden.
Grafisch gereedschap dat werkt
Plaatjes, schroeven en gratis fonts: we zorgden voor een grafische huisstijl die makkelijk toepasbaar is, zonder gedoe of extra kosten. Met pictogrammen op maat, verschillende afbeeldingen voor sociale media en een eenvoudig logo dat altijd werkt, kan Maakbaar Leuven gewoon zelf aan de slag. Moet er iets nieuws gefixt worden? Dan staan wij klaar met een arsenaal aan handige templates.
Een platform dat meegroeit
LeuvenFixt is een online platform waar elke hersteller of herstelorganisatie in Leuven zich bij kan aansluiten. Daarom maakten we van de website een krachtig modulair systeem: elke hersteller kan vlot zijn eigen informatie toevoegen, terwijl Maakbaar Leuven het geheel beheert.
We dachten vooraf strategisch na over wat vast of variabel was. Zo is elke webpagina makkelijk op maat te bouwen, terwijl alles netjes binnen de huisstijl blijft en elke bezoeker moeiteloos zijn weg blijft vinden op de website.