Kies Kleur tegen Pesten
Nooit meer opkroppen
Kies kleur tegen pesten is een samenwerking tussen organisaties en mensen die pesten willen voorkomen en aanpakken. Die partners binnen dit Vlaamse netwerk hadden hun eigen gezicht en achtergrond en ze zochten nu één sterke visuele identiteit. De Bemanning was de ideale partner om dit project aan te pakken.
Makkelijk delen en toepassen
Het voorgaande logo van Kies kleur tegen pesten werd deels of niet gebruikt omdat het moeilijk leesbaar of combineerbaar was. Om de herkenbaarheid van Kies kleur tegen pesten te vergroten moesten het nieuwe logo en de hele visuele identiteit dus makkelijk te delen en toe te passen zijn door alle partners binnen de verschillende organisaties.
Klare en herkenbare taal
De Bemanning ging op zoek naar een nieuwe visuele taal. Meer dan een nieuw logo werd dit project een handig werkbare huisstijl: Kies kleur tegen pesten neemt veel van de communicatie in eigen handen.
En de beste manier je uit te spreken tegen pesten: een opvallende tekstballon. We zetten het lange ‘Vlaams Netwerk Kies Kleur tegen Pesten’ om in een compacte woordstapel met de juiste nadrukken.
Tegelijk is het perfect mogelijk om van die stapel afgeleide logo’s te maken of Kies kleur tegen pesten kan hem rangschikken zoals ze willen. Allemaal terwijl de herkenbaarheid blijft behouden.
De schuine tekstballon werd een sjabloon voor verschillende boodschappen en de organisaties kregen er een op maat gemaakt emojipakket bij: emoties om nooit meer op te kroppen.